loading...
***تفریح کده ی آبشار***
آخرین ارسال های انجمن
Amir1x بازدید : 994 1392/04/10 نظرات (1)

تلسکوپ دابسونی 16 اینچ مدل لایت بریج شرکت مید، از تلسکوپ‌های بزرگ برای ستاره‌شناسان آماتور به‌شمار می‌رود. این تلسکوپ به دلیل جدا شدن لوله‌ی اپتیکی‌اش حجم بسیار کمی را در جابه‌جایی‌ها می‌گیرد. طراحی بسیار زیبا و کاربردی این تلسکوپ به همراه قیمت بسیار پایین آن آرزوی بسیاری از علاقه‌مندان جدی آسمان را برای داشتن یک تلسکوپ با قطر دهانه‌ی مناسب و کم حجم را برآورده کرده است. این تلسکوپ به سادگی بسته‌بندی شده و به سرعت نصب می‌شود و می‌توان برای جابه‌جایی آن حتی از ماشین‌های سواری کوچک نیز استفاده کرد.
(در ادامه مطلب اطلاعات جانبی و قیمت این تلسکوپ را مشاهده نمایید)

Amir1x بازدید : 685 1392/03/30 نظرات (1)


لوله تلسکوپ نیوتونی با قطر دهانه 6 اینچ و نسبت کانونی 5 مجهز به فوکوسر دو اینچ با دو سرعت متفاوت برای کسانی که قصد عکاسی و رصدهای دقیق را دارند. تلسکوپ های نیوتونی از طرح های اپتیکی بسیار موفقی هستند که در عین سادگی کیفیت بسیار بالائی در رصد و عکاسی ایجاد می کنند. این تلسکوپ ها از یک عیب اپتیکی به شدت رنج می برند. این خطا کما نام دارد. خطای کما یا گیسو گوشه های تصویر را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود ستاره ها از شکل نقطه ای خارج شوند. برای تصحیح این خطا می توان از تصحیح گر تصاویر کما استفاده کرد. این ابزار خطای کما را کاهش داده و باعث می گردد ستاره ها در گوشه های تصویر نیز کیفیت بالائی داشته باشند و همچنان نقطه ای ثبت شوند.

(در ادامه مطلب اطلاعات جانبی و قیمت این تلسکوپ را مشاهده نمایید)

Amir1x بازدید : 584 1392/03/25 نظرات (1)

این تلسکوپ یکی از بهترین انتخابها برای نجوم آماتوری است. لوله اپتیکی این تلسکوپ 200 میلیمتر قطر دارد و فاصله کانونی آن 1000 میلیمتر است. طرح اپتیکی این تلسکوپ نیوتونی است و استقرار آن از نوع استوائی می باشد. استقرار مجهز به جستجوگر خودکار است که می تواند چند ده هزار جرم آسمانی را پیدا کند. از این تلسکوپ به خوبی می توان برای عکاسی و رصد های دقیق استفاده کرد. با بودجه ای در این حدود نمی توان تلسکوپی از این قوی تر با جستجوگر خودکتر خرید.
(در ادامه مطلب اطلاعات جانبی و قیمت این تلسکوپ را مشاهده نمایید)
Amir1x بازدید : 679 1392/03/20 نظرات (0)

تلسکوپی چنان کوچک که وقتب برای اولین بار آن را ببینید باور نمی کنید ولی در قلب آن آینه ای 76 میلیمتری قرار دارد که به نوبه خود تلسکوپی قدرتمند است.اگر تلسکوپی می خواهید که بسیار کوچک و قابل حمل باشد و در عین حال قیمت کمی داشته باشد این یکی از انتخابهای بسیار مناسب است.
(در ادامه مطلب اطلاعات جانبی و قیمت این تلسکوپ را مشاهده نمایید)
Amir1x بازدید : 679 1392/03/05 نظرات (2)

این مدل دابسونی Skywatcher به خاطر نسبت کانونی مناسب برای رصد اجرام اعماق آسمان بخصوص کهکشانها، سحابیها و خوشه های ستاره ای (با میدان دید باز) بسیار مناسب به نظر میرسد. بزرگنمایی کم، رصدگر آسمان را قادر به دیدن اجرام اعماق آسمان با میدان دید زیاد و زیبایی بیشتر میکند.. اما دابسونیها تنها در این نوع رصد توانا نیستند بلکه قادرند به رصدگران آسمان جزئیات اجرام منظومه شمسی را هم به خوبی نشان دهند. پایه دابسونی، این اجازه را میدهد که با سرعت و سهولت به هر کجا آسمان که میخواهید بروید. این دابسونی مجهز به سیستم گوتو دارای اطلاعات بیش از 40000 جرم سماوی امکان رصدی بسیار راحت و آسوده را برای شما مهیا می کند. سیستم گوتوی این تلسکوپ به راحتی تنظیم شده و کلیه اجرام انتخاب شده را برای مدتی طولانی تعقیب میکند تا رصد گر نیاز به تنظیم مجدد تصویر در میدان دید را نداشته باشد.
(در ادامه مطلب اطلاعات جانبی و قیمت این تلسکوپ را مشاهده نمایید)
Amir1x بازدید : 563 1392/02/13 نظرات (0)

تلسکوپی همه منظوره و بسیار با کیفیت برای مقاصد نجومی و زمینی. کیفیت اپتیکی و مکانیکی این تلسکوپ بسیار خوب است. تلسکوپ هایی چنین کوچک همیشه همراه شما هستند و برای رصد مناظر زمینی می توانند همیشه به شما کمک کنند. همچنین به عنوان لنزی قوی از این تلسکوپ می توان استفاده کرد.
(در ادامه مطلب اطلاعات جانبی و قیمت این تلسکوپ را مشاهده نمایید)
Amir1x بازدید : 507 1392/01/03 نظرات (0)


این تلسکوپ که یکی از محصولات بی نظیر کمپانی Guan Sheng است تلسکوپی نیوتونی بازتابی با نسبت کانونی 4 است که آن را به ابزاری عالی برای رصد و عکاسی از اجرام اعماق آسمان تبدیل می کند. کمپانی Guang Sheng سازنده ای است که اپتیک هائی بسیار با کیفیت و عالی تولید می کند و این تلسکوپ نیز یکی از این هاست. اصولا تراش و صیقل آینه ای با نسبت کانونی 4 امری مشکل و دقیق است و هر سازنده ای نمی تواند این کار را به خوبی انجام دهد. معمولا از تلسکوپ های نیوتونی با نسبت کانونی کم مثلا 4 برای رصد ماه و سیارات استفاده نمی شود یکی از این دلایل وجود آینه ثانویه بزرگ چنین تلسکوپ هائی است. این تلسکوپ با دارا بودن نسبت کانونی 4 آینه ثانویه بزرگی ندارد و برای رصد سیارات نیز مناسب است.

(در ادامه مطلب اطلاعات جانبی و قیمت این تلسکوپ را مشاهده نمایید)

Amir1x بازدید : 595 1391/11/23 نظرات (0)

تلسکوپی اختصاصی برای عکسبرداری از آسمان. به این تلسکوپ ها Astrograph به معنی تلسکوپ هائی که برای عکاسی از آسمان استفاده می شوند گفته می شوند. این تلسکوپ ها چه به لحاظ ساختار اپتیکی و چه از دیدکاه ساختار مکانیکی برای عکاسی نجومی مناسب اند. طرح اپتیکی این تلسکوپ نیوتونی می باشد که دارای قطر دهانه 250میلیمتر و نسبت کانونی 4 است. سرعت عکاسی این تلسکوپ بسیار بالاست و برای عکاسی نجومی ایده آل است. بدنه این تلسکوپ از فیبر کربن ساخته شده که بسیار سبک و مقاوم است و ضریب انبساط دمائی بسیار کمی دارد و در طول عکاسی تغییرات دمای محیط اثری روی طول لوله ندارد. برای عکاسی با این تلسکوپ به تصحیح گر خطای کما احتیاج دارید که این تلسکوپ را به ابزاری با کیفیت برای عکاسی تبدیل می کند.
(در ادامه مطلب اطلاعات جانبی و قیمت این تلسکوپ را مشاهده نمایید)
Amir1x بازدید : 618 1391/10/23 نظرات (0)

بسیار سریع برای عکاسی نجومی و همچنین بسیار عالی برای رصد اجرام اعماق آسمان. نسبت کانونی 4 به این معنی است که این تلسکوپ نسبت به تلسکوپی با نسبت کانونی مثلا 8 چهاربار سریع تر عکاسی می کند. و در نتیجه در طول یک شب رصدی 4 برابر اجرام بیشتری را می توانید رصد کنید. این تلسکوپ همچنین به دلیل فاصله کانونی کمی که دارد برای رصد اجرام اعماق آسمن بسیار مناسب است. مثلا ترکیب این تلسکوپ با یک چشمی 25میلیمتر با میدان دید زیاد می توانید به میدان دیدی حدود 1.5 درجه برسید و با قطر دهانه 10 اینچ و میدان دید حدود 1.5 درجه اعماق آسمان را کاوش کنید. فوکوسر این تلسکوپ نیز از نوع دو سرعته می باشد که قابلیت پذیرش چشمی ها و لوازم جانبی 2 اینچ را نیز دارد و برای عکاسی و رصد های دقیق بسیار کاربرد دارد.
(در ادامه مطلب اطلاعات جانبی و قیمت این تلسکوپ را مشاهده نمایید)
Amir1x بازدید : 572 1391/10/13 نظرات (0)

این تلسکوپ که یکی از محصولات بی نظیر کمپانی Guan Sheng است تلسکوپی نیوتونی بازتابی با نسبت کانونی 4 است که آن را به ابزاری عالی برای رصد و عکاسی از اجرام اعماق آسمان تبدیل می کند. کمپانی Guang Sheng سازنده ای است که اپتیک هائی بسیار با کیفیت و عالی تولید می کند و این تلسکوپ نیز یکی از این هاست. اصولا تراش و صیقل آینه ای با نسبت کانونی 4 امری مشکل و دقیق است و هر سازنده ای نمی تواند این کار را به خوبی انجام دهد. معمولا از تلسکوپ های نیوتونی با نسبت کانونی کم مثلا 4 برای رصد ماه و سیارات استفاده نمی شود یکی از این دلایل وجود آینه ثانویه بزرگ چنین تلسکوپ هائی است.
(در ادامه مطلب اطلاعات جانبی و قیمت این تلسکوپ را مشاهده نمایید)
Amir1x بازدید : 561 1391/10/03 نظرات (0)

تلسکوپ شکستی 81 میلی متری آپوکروماتیک با کیفیت بسیار بالا و بدنه ای با ساخت CNC . شیئی این تلسکوپ از شیشه های FPL53 ساخته شده اند و از نوع سه تکه است. و بالاترین استاندارد در ساخت شیئی تلسکوپ را داراست. از این تلسکوپ بخوبی برای عکاسی نجومی پیشرفته می توان استفاده کرد.
(در ادامه مطلب اطلاعات جانبی و قیمت این تلسکوپ را مشاهده نمایید)
Amir1x بازدید : 558 1391/09/23 نظرات (0)

FLT-123 DDG یکی از بهترین تلسکوپ های آپوکروماتیک ویلیام اپتیک که توسط کمپانی LZOS ساخته شده و شیشه های آن از جنس OK4 انتخاب شده است. این کمپانی سازنده لنز های آپوکروماتیک TMB نیز است که در دنیا از بهترین ها هستند. نسبت کانونی این تلسکوپ 6 است که در نوع خود بسیار سریع است و باعث می شود طول لوله بسیار کوتاه گردد. نسبت کانونی پائین این تلسکوپ باعث می گردد این تلسکوپ همجون یک استروگراف با کیفیت عالی عمل کند ولی در عین حال به خاطر کیفیت بسیار بالای تصویر در رصد تمام اجرام از ماه و سیارات گرفته تا اعمال آسمان عالی عمل می کند. لنز این تلسکوپ سه تکه است و کیفیت بسیار بالائی دارد.
(در ادامه مطلب اطلاعات جانبی و قیمت این تلسکوپ را مشاهده نمایید)
Amir1x بازدید : 613 1391/09/13 نظرات (0)

این ابزار می تواند روی مقر EQ5 دو موتوره با پایه استیل به قطر 1.5 اینچ و یا بر پایه آلومینیومی معمولی قرار میگیرد که در این صورت دو محور بُعد ومیل قابل حرکت اند اما مدل بعدی مقر EQ5Goto است که گزینه (SYNSCAN) نیز به آن اضافه شده است و این برنامه رایانه ای میتواند ما را در یافتن اجرام آسمانی کمک زیادی بنماید. مقر بعدی HEQ5Pro است که توانایی آن نسبت به مقر قبلی بیشتر و از لحاظ ظاهری زیبایی بهتری دارد. این که دقت بالایی دارد روی پایه استیل به قطر 1.5 اینچ قرار میگیرد و رنگ آن بر خلاف مدل قبلی که مشکی است، سفید خواهد بود و وزنه ها به رنگ سفیدند. وزن لوله ی اپتیکی8.75 کیلوگرم است و وزنه های این مقر حدوداً 10.2 کیلوگرم اند.
(در ادامه مطلب اطلاعات جانبی و قیمت این تلسکوپ را مشاهده نمایید)
Amir1x بازدید : 556 1391/07/03 نظرات (0)

لوله تلسکوپ 130 میلیمتری با نسبت کانونی 5 و فوکوسر دو اینچ دو سرعته. از این لوله تلسکوپ به خوبی می توان برای عکاسی و رصد استفاده کرد. با ترکیب این تلسکوپ با یک تصحیح کننده کما این ابزار به اپتیکی مناسب برای عکاسی تبدیل می گردد.
(در ادامه مطلب اطلاعات جانبی و قیمت این تلسکوپ را مشاهده نمایید)
Amir1x بازدید : 717 1391/04/14 نظرات (1)

تلسکوپ‌های دابسونی از محبوب‌ترین ابزارهای رصدی در میان ستاره‌شناسان آماتور دنیا هستند. طراحی اپتیکی این تلسکوپ‌ها، بازتابی نیوتنی است و در این مورد هیچ تفاوتی با تلسکوپ‌های بازتابی نیوتنی دیگر ندارند. نام این تلسکوپ‌ها از پایه‌ی ساده، محکم و بسیار کاربردی آن گرفته شده است.
(در ادامه مطلب اطلاعات جانبی و قیمت این تلسکوپ را مشاهده نمایید)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 646
  • کل نظرات : 290
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 930
  • آی پی امروز : 181
  • آی پی دیروز : 286
  • بازدید امروز : 338
  • باردید دیروز : 1,066
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 4,577
  • بازدید ماه : 10,235
  • بازدید سال : 94,053
  • بازدید کلی : 2,504,631
  • کدهای اختصاصی

    تفریح کده ی آبشار